Gayrimenkulde Doğru Adres

Taşınamaz Yetki Belgesi

Yetki Belgesi Nedir?

 

Yetki Belgesi; taşınmaz malların devir işlemi sırasında tüzel kişiliğe sahip olanlardan istenen bir belgedir. Bu belge, kişinin gayrimenkul alım satımı yapabilme izni olduğunu gösterir.

Temsilci olarak belirlenen ve bu belgeye sahip olan kişi, bir gayrimenkulü tüzel kişi adına satabilir ya da kiralayabilir. Emlakçılık ve gayrimenkul danışmanlığı yapabilmek ya da bu sektörlerde faaliyeti gösterebilmek için işletme sahiplerinin yetki belgesi sahibi olmaları gerekir.

Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi üzerinden yapılan başvuru ile verilen bir yetki belgesi mevcuttur. Bu belge her bir işletme için farklı şekillerde düzenlenir ve devredilmez. Gayrimenkul danışmanlığı yapmak için gerekli olan bu belgenin geçerlilik süresi ise 5 yıldır. Emlak sektöründe çalışanlar açısından alınması zorunlu hale getirilen emlak yetki belgesi, mesleki yeterlilik açısından önemlidir.

Ayrıca 21/9/2006 tarihli ve 5544 sayılı Mesleki Yeterlilik Kurumu Kanunu’nun 22. maddesi çerçevesinde mesleki yeterlilik belgesine sahip olunması şarttır. İşletmede pazarlama ve satış personeli olarak çalıştırılan kişilerin sorumlu emlak danışmanı (Seviye 5) veya emlak danışmanı (Seviye 4) ulusal yeterliliklerine dayalı mesleki yeterlilik belgelerinden birine sahip olması gerekir.

 

TAŞINMAZ TİCARETİ YETKİ BELGESİ

 

1)  GELİR VEYA KURUMLAR VERGİSİ MÜKELLEFİ OLUNMASI
- Güncel Vergi Levhası.
- Faaliyet Konuları arasında Taşınmaz Ticareti Faaliyetinin Bulunması.


2) MESLEK ODASINA KAYITLI OLUNMASI
- Esnaf Odası veya Ticaret Odasından Güncel Oda Kayıt veya Oda Faaliyet Belgesi. (Son 3 ay içinde alınmış) (Esnaf Sicil Tasdiknamesi Kabul edilmeyecektir.)
- Faaliyet Konuları arasında Taşınmaz Ticareti Faaliyetinin Bulunması.


3) MESLEKİ YETERLİLİK
-Sorumlu emlak danışmanlarından en az birinin Seviye 5 mesleki yeterlilik belgesine sahip olması.

 

4) ÖĞRENİM DURUMU

-14/10/2020 tarihi itibarıyla taşınmaz ticaretine ilişkin gelir veya kurumlar vergisi ya da meslek odası kaydı bulunan işletme ve sözleşmeli işletmelerin(1) yapılan yetki belgesi başvurularında İLKÖĞRETİM MEZUNİYETİ ŞARTI ARANMAZ.

 

5)  TAŞINMAZ TİCARETİ KONUSUNDA VERİLEN EN AZ YÜZ SAATLİK EĞİTİMDE BAŞARILI OLUNMASI
- Millî Eğitim Bakanlığı, üniversiteler veya Millî Eğitim Bakanlığınca yetkilendirilen kurum ve kuruluşlarca taşınmaz ticareti konusunda verilen en az yüz saatlik eğitimde başarı olduğuna dair belge. (100 saat Kurs Bitirme Sertifikası)

 

6) MESLEKİ DENEYİM SAHİBİ OLUNMASI
- Yetki belgesi başvurusunun yapıldığı tarihten önceki son beş yıl içinde ön lisans, lisans ve lisansüstü mezunlarının en az altı ay; bunların dışında kalanların ise en az on iki ay emlak danışmanlığı veya sorumlu emlak danışmanlığı yapmış olması.

 

7) Yetki Belgesi Neden ve Nasıl Yenilenir?

-Bir işletmenin unvan, adres gibi değişiklikler nedeniyle Yetki Belgesi yenilendiyse, bu işletmenin sözleşmeli işletmelerinin de Yetki Belgeleri on gün içinde otomatik olarak yenilenir, ek başvuruya gerek yoktur.

Yetki belgesi başvurusu için gerekli evraklar:

  • Oda kayıt belgesi(son üç ay içerisinde alınmış)
     
  • Vergi levhası fotokopisi
     
  • Öğrenim durumunu gösterir belge
    Mesleki yeterlilik belgesi(yönetmeliğine yayınlanma tarihinden önce bu işi yapan emlakçılar için halk eğitim merkezleri ya da MEB tarafından yetkilendirilen meslek odalarınca verilen eğitim sonucunda alınan kurs bitirme belgeleri Yönetmeliğin yayımından önce veya sonra taşınmaz ticaretiyle iştigal edenler için üniversitede emlakçılık ile ilgili bir bölüm bitirenlerin diplomaları kurs belgesi veya mesleki yeterlilik belgesi olarak kabul edilecektir.)

     
  • Ticari işletmeler için başvuran ve mesleki yeterlilik belgesine sahip kullanıcının yetkili olarak atandığı tarihteki ticaret sicil gazetesi.
     
  • Ticari işletmeler için başvuran ve mesleki yeterlilik belgesine sahip kullanıcının şirketi temsil ve imzalama yetkili olduğunu gösterir imza sirküleri
     
  • Adli sicil(sabıka)kaydı “başvuru esnasında adli sicil kaydı, arşiv kaydı ya da her ikisi bulunan tacirler veya esnaf ve sanatkârlar için bu kaydın yönetmeliğin 6. maddesinin birinci fıkrasının bendinin beş numaralı alt bendinde sayılan suçlar “(kasten işlenen bir suçtan dolayı veya affa uğramış olsalar dahi devletin güvenliğine, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine, milli savunmaya ve devlet sırlarına karşı suçlar ile casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama, terörün finansmanı, kaçakçılık, vergi kaçakçılığı veya haksız mal edinme, cinsel saldırı ve çocukların cinsel istismarı, hayasızca hareketler, müstehcenlik, fuhuş, kumar oynanması için yer ve imkan sağlama suçlarından hüküm giymemiş ya da ticaret ve sanat icrasından hükmen yasaklanmamış olması)kapsamında olup olmadığının tespiti için ilgili mahkemeden alınan yazının da sisteme yüklenmesi gerekmektedir.)
     

Mesleki Yeterlilik Belgesi veren Kurumlar:

Mesleki Yeterlilik Belgesi, Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından sınav ve belgelendirme yapmak üzere yetkilendirilen kuruluşlar tarafından verilmektedir. 20 Haziran 2019 tarihi itibariyle ilimizde

Ülkemizde bu konuda hizmet veren kuruluşlara http://eskiportal.myk.gov.tr/  linkinden ulaşılabilmektedir.

 

 

 

Haberdar Olun

Soru Cevap ile Yeni Ev Kampanyası , Kök tapu , Düşük faiz , Uzun Vade , Kolay Ödeme , Belediye İmarları Nasıl Yapılır? , Raiç Bedel Nedir Nasıl Yapılır ?